Zastosowanie drukarek etykiet w e-commerce - Blog

Posiadamy certyfikat ISO 9001:2015

TUV Nord UE

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z witryny 'aska.com.pl'.
Jeżeli nie życzysz sobie, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polityka plików cookies >>

CLOSE
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Jeżeli masz jakieś nurtujące Cię pytania, chcesz uzyskać dokładne informacje lub po prostu chcesz się z nami skontaktować - skorzystaj z formularza kontaktu dostępnego tutaj.

<< Powrót do bloga

03 sierpnia 2022

Zastosowanie drukarek etykiet w e-commerce

dodano dnia 2022-08-03

Dynamiczny rozwój brany e-commerce z pewnością przyczynił się do zapoczątkowania nowej ery w handlu, przez co właściciele sklepów internetowych zaczęli odchodzić zarówno od tzw. półśrodków, jak i metod chałupniczych. Stąd też poszukiwali rozwiązań, które pozwolą na usprawnienie prowadzonej działalności, również w zakresie pakowania oraz adresowania przesyłek. Nic więc dziwnego, że coraz chętniej i częściej decydowali się na wykonywanie wielu czynności we własnym zakresie, a tym samym wyposażenie się w takie narzędzia jak np. drukarka do etykiet oraz czytnik kodów kreskowych.

W momencie, gdy branża e-commerce odnotowywała zwiększone obroty, właściciele sklepów internetowych zaczęli korzystać z urządzeń, które pozwalały nie tylko na oszczędność czasu i pieniędzy, ale także dawały możliwości optymalizacji takich procesów jak pakowanie i adresowanie przesyłek. Usprawnienie całej logistyki poprzez zastosowanie takich rozwiązań jak np. drukarka do kodów kreskowych dawało możliwość stania się bardziej konkurencyjnym na rynku. Ponadto przekładało się to również na zadowolenie klientów, którzy mogli liczyć na szybsze i bezpieczniejsze dostarczenie zamówionych towarów. Przestawienie się na nowe, profesjonalne metody, pozwoliło na wyeliminowanie połowicznych rozwiązań, które bardzo często blokowały niejedną działalność w zakresie sprzedaży online.

Drukarka do kodów kreskowych – dlaczego jest tak ważna w e-commerce?

W dzisiejszych czasach w przypadku branży e-commerce niezastąpionym rozwiązaniem, dzięki któremu można zadbać o odpowiednio funkcjonujący łańcuch dostaw, jest drukarka do etykiet i czytnik kodów kreskowych. To właśnie wspomniane narzędzia pozwalają nie tylko na skuteczne znakowanie i odczytywanie/sprawdzanie poszczególnych produktów lub regałów znajdujących się w magazynach, co pozwala na stałe kontrolowanie zapasów, ale także na finalne wydrukowanie etykiet logistycznych.

Ze względu na dużą różnorodność dostępnych na rynku drukarek do etykiet, nie powinno być większych problemów z ich dostosowaniem do konkretnych potrzeb. Większość z wiodących na rynku producentów oferuje urządzenia uniwersalne, dzięki którym możliwy jest druk:

  • w trybie termicznym w przypadku etykiet o ograniczonej trwałości,
  • w trybie termotransferowym, co odbywa się przy wykorzystaniu taśmy termotransferowej dla etykiet trwałych i specjalistycznych.

Jaką drukarkę do etykiet wybrać?

Przede wszystkim podczas podejmowania decyzji o wyborze właściwego narzędzia do czytania lub drukowania etykiet/kodów kreskowych warto, jest skorzystać z pomocy specjalistów, dzięki którym będzie możliwe podjęcie właściwego wyboru. Nie zmienia to jednak faktu, że drukarka etykiet Zebra, niezależnie od modelu, jest jednym z lepszych urządzeń na rynku, tym bardziej że w przypadku tego typu narzędzi możemy liczyć m.in. na:

  • prostą i intuicyjną obsługę,
  • wydajność, szybkość i niezawodność pracy,
  • ewentualność wykonywania różnych wolumenów wydruku.

Dodatkowo niejedna drukarka etykiet Zebra to urządzenie mobilne ze wbudowaną pamięcią zewnętrzną, które posiadają szereg bardzo przydatnych, dodatkowych funkcji takich jak np. automatyczne cięcie etykiet partiami.